söndag 6 juni 2010

Jag är verkligen en aktiv bloggare dessa dagar.
Det händer saker. Har haft examen de 4 sista veckorna. Presenterade min kollektion för jury i fredags, fick bra feedback och är nöjd med vad jag tillslut fick till. Hade samer som inspiration, klippte kalvskinn i tre kanter och sydde på som ett mönster på ett annat tyg. Illustrationen under visar ett av plaggen, en jumpsuit.

Har fått mig praktikplats på We i sommar. Ska få vara i Stockholm i tre veckor. Skönt att få vara nära familj och brorson (brorsöner snart:) ).

Sedan ska jag få åka ner till Paris på fashionweek och assistera en designer. Blir bara så otroligt glad att de vill ha min hjälp och ser det som en enorm möjlighet att få se hur det går till på de större visningarna.

Slänger in en skiss jag gjort under frustration. Jag var ledsen och förvirrad den dagen den här teckningen blev till.

Idag är jag mest nöjd och glad, lite trött kanske, skönt seg trött.

Treorna har sin avgångsvisning på DOGA, onsdag kl 8. Be there!!

Ska bli bättre på att uppdatera också.

Kärlek!

1 kommentar:

  1. Grattis till praktikplatsen o Paris!! Vad roligt :) Du är så duktig vännen, jag blir stolt här på andra sidan gränsen ;)

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se