lördag 21 november 2009

Phuu, lördag idag och jag har draperat och sytt hela dagen, förutom en paus för städning. Nu är min baby snart klar. Den ska vara klar på onsdag för då är det st chaterine.
Vi ska alltså göra en kostym, den ska vara i toile, vanligt tyg som man gör allt i, vi får använda oss av röda element som är esmods färg och temat är extravaganza.

Extravaganza var det ja. Synd att jag inte googlade betydelsen förrän idag tidigt.
Fick tänka om lite där, en blandning av cabare, burlesque, cirkus och dyra teater produktioner?? Moulin rouge..!!
Massa, massa tyg i underdelen. Stolt över min maskin som syr starkt genom alla lager:)
Saknas Krage, ärmar och det röda bandet satte jag bara dit för att se hur det blir med korsett. Fortsätter i morgon måste tänka hur jag vill ha det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se