måndag 7 december 2009

Måndag igen, lite mer än en vecka kvar tills jullov. Den här terminen har gått snabbare än något annat gjort hittils i mitt liv, det är helt sjukt.
Nästa projekt startar nu så det blev inte så mkt vila under lovet.
Tre teman, historical events, geography and nature. Tänker inte gå på samma nit som sist, hade Edwardiansk tid och jag fastnade.
Tror jag ska ta geografi denna gång, lättare att hitta research, kanske kina? Eller dalarna, leka
med kurbits men jag vet inte.

Jag har ett problem, jag stressar över vad för typ av kläder jag vill göra, jag dras åt olika håll och det stör för mig. Ena sidan vill göra mer klassiskt, oversize, rena, fina linjer, kvinnligt men med manliga inslag. Andra sidan vill göra mer bohemskt, massa lager oversized men kvinnligt. Jag vet att det är lugnt, jag har tre år på mig att leka med olika stilar men kan inte låta bli att störa mig på det. Bilden nedan är från Missoni winter 09/10 , sjukt sjukt sjuuukt fin kollektion (med risk för att låta jävligt nördig) men den är faktiskt något av de bästa jag sett haha.
Det här blir en chill kväll, har precis lagat mat och nu ska jag sy en kjol till mig själv ej något skolarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se