torsdag 4 februari 2010

Läkemedelsföretaget GlaxoSmithKline som Norge köpte in svininfluensa vaxin av förra året tjänade 50 miljarder NORSKA kronor på alla uppskrämda stackare, 260 miljarder kronor på världsbasis. Nu ska det utredas huruvida läkemedelsindustrin har påverkat WHO för att tjäna pengar i den här pandemi frågan.

Dagens frågor är till er som desperat var tvugna att köa för att spruta in medel i kroppen:
1.Hur känns det att vara en bricka i systemets spel?
2.Kunde man inte räknat ut detta med lilltån när media började skriva om svininfluensa från början?

Länk till nyheten: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6979199

2 kommentarer:

  1. Ähh, jag är ingen bricka i något spel. Dom får gärna tjäna pengar på mig för det kostade inte ett jota och tog ungefär 5 min sen var det klart :) /Emelie

    SvaraRadera
  2. Jo, absolut så var media helt idiotiska i den här frågan! Först var influensan så himla farlig, sen var vaccinet jättefarligt... Men jag valde i alla fall att vaccinera mig dels för att jag ska ha praktik på infektionskliniken (om inte för min egen skull, för patienterna med svagt immunförsvar) men mest för att farmor hade lungcancer o behandlades med cytostatika, så hon hade inget immunförsvar. Inte så kul att smitta henne... Så jag gjorde det inte för min egen skull eller min egen rädlsa, utan för att inte smitta andra som det kan drabba hårt! Puss min vän.

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se